Cruize ' dayım abi, bye ..

Bakış açısı farklılıkları


Kendi işimi yaptığım dönemdi.  Sevgili dostum Sinan ile yeni yıl arefesinde milli piyango çekilişinde verilecek büyük ikramiyeyi konuşuyorduk. Epey büyük bir paraydı. İkimizin de bileti yoktu. Fakat ikramiye çıkarsa o parayla neler yapılır hesapları üzerinde sohbeti çoktan derinleştirmiştik. Ben, nasıl sanayici olunur, toptancılıktan üreticiliğe nasıl geçilir hesapları yaparken, sevgili dostum da sabırsızca beni dinliyordu. Kendimi kaptırmış, tesis için gerekli makine maliyetini hesaplıyor, finansman maliyeti sonrası karlılığı hevesli hevesli anlatıyordum. Sinan sonunda dayanamadı ve baklayı cikardi: "Sen takil abi ben kruzdayım, görüşürüz bye .." dedi, konu kapandı. Ve ekledi : O kadar param varsa neden daha fazla çalışıyorum ? Senin başka hayalin yok mu? Diyerek öldürücü darbeyi indirdi.


Düşünce Kalıpları

Yıllar yılı ne ailemden, ne çevremden, ne de okuldan böyle bir fikir ya da öğretiyi duymamıştım. Otuz dört yıldır en çok duyduğum şey "Oku, iyi bir diploman olsun ve büyük bir şirkette çalış" olmuştu. Otuz dört yıldır bu öğretiyi bilinç altına kazımış biri olarak arada zıpçıktılık yapmayı ihmal etmemiş, ilk denemesinden uslanmamış ve ikinci defa kendi işimi kurmayı denemiştim. Az sermaye ile bu işe başlamıştık. Eh fena da gitmiyordu. Ancak hayallerimin sadece iş ve çalışmak ile sınırlı olduğunun farkında bile değildim. Hayatın iş ve çalışmak ikigeninden ibaret olduğunu anlamam tam otuz dört yıl sürmüştü.

Şanslısınız

Bugün hayatınızın geri kalan bölümünün ilk günü olabilir. Etrafınıza bakarken arayış içinde olursanız sizin de Sinan'larınızın olduğunu göreceksiniz. 

Yok böyle iyi derseniz de bunun sizin seçiminiz olduğunu unutmayın. Hayatınızın sorumluluğunu Siz almalısınız. Sizin hayalleriniz olmazsa kendinizi, başkalarının hayalleri için çalışırken bulabilirsiniz. Rahat olun. Zaten insanların yüzde doksan sekizi zaten böyle yaşıyor..

Yorumlar